piatok 23. septembra 2011

Talianska taška

Aby ste sa nestrasili z vyroby plnenych talianskych cestovin, dnes ukazeme hned 3 druhy tasiek :D
 Pripravime teda capelletti. Teda hmm raviolo, vlastne aj tortellone a aj mezzaluna. Prvy nazov plati pre vsetko :D Plnime totiz ricottovym zakladom. Podla tvaru vyrobime raviolo (kocky), tortellone (zakrutene) a mezzaluna (vykrojene poharom). A vraj bohata talianska kuchyna, pche vsetko jedna fajta :D Jedno jedlo a na jedalnom listku 10 nazvov :D
Dnes bude hlavne vela fotiek...
Vyrobime cesto z muky, vajicka a bieleho vina. Plnku zo sunky, porku, vajicka, petrzlenovej vnate a syru ricotta. Na dochutenie sol a cierne korenie.
Sunku pouzivam moje oblubene serrano. Autenticke by to bolo samozrejme s prosciuttom. Mne viac chuti serrano...
Na 200g muky jedno vajicko a asi deci vina. Z vajicka mi vypadlo dvojite zltko, tak nakoniec som toho mal viac :D Pekne rucne vymiesame pruzne cesto. Mozeme prisolit, ja som nezvykol az vodu v ktorej varim cestoviny.
Cesto dame na pol hodky oddychnut, zatial pripravime plnku.
Vsetko nasekame na drobno. Cim drobnejsie kusky, tym lepsie. Mnozstvo odhadom som dal, nejak mi to vyslo presne na cesto, takze nic nevyslo nazmar. Ale vzdy spravit radsej viac...
Sunku zlahka prehrejem s kvapkou olivoveho oleja. Len natolko aby pustil chute, ale nechcem, aby bola chrumkava. Napriek tomu, ze chrumkave suncicky ja mooozem...
Por podusim, ak je to velmi suche, trochu vina pomoze :) Pozor vsak, aby zmes nebola privelmi tekuta.
Ricottu prehriat, nevarit. Len na velmi nizkom ohni poprevracat, dochutit ciernym korenim a trochu posolit, ak sunka je malo slana.
A aby to cele drzalo pokope este jedno vajicko. Zamiesat a hned dat dole zo sporaku.
Mozeme sa pustit do cesta. Pokial nemate takyto sikovny strojcek, tak vas caka manualna praca...
Potrebujeme asi milimeter hrube platky. Tie potom narezem do vhodnych tvarov a plnim. Teraz nahadzem fotky ako som sa stym babral :D
 


 Takto sa vyraba mezzaluna...
Tuto som tiez popretlacal kraje vidlickou. Fotit som zabudol :D Videli ste raviolo , alebo ako pozname my : ravioli

 Pokial ravioli zakrutime dostaneme tortellone...
Nevarime na skus ako klasicke cestoviny ale domakka, potrebujeme aby aj plnka sa prehriala. Takze tomu treba par minut. 
Nechcelo sa mi uz babrat s omackou, takze som ich len prelial olivovym olejom a nastruhal parmazan. Mozete vsak vyrobit aj jednoduchu syrovu omacku na preliatie.

Taak a mozem vypadnut na oberackove slavnosti konecne :P

1 komentár:

  1. Sliny nám tečú, ale zuby cvakli naprázdno. Chuťovo to ohodnotíme, keď nám prídeš navariť . Čaká Vás kvalitná mandlovica

    OdpovedaťOdstrániť